Spätná väzba a vyhodnotenie ponúk od záujemcov pri predaji bez makléra alebo realitky
Prvú obhliadku už máte za sebou. Teraz čakáte, kým sa záujemca ozve. Čo však robiť, ak takáto situácia nenastáva? Ako reagovať, aby ste záujemcu neodradil alebo ste sa naopak nestali obeťou nejakých vyjednávacích trikov? Tu nájdete scenáre k rôznym situáciám, ktoré môžu nastať spolu s radami a tipmi, ako sa zachovať.
Záujemca nereaguje
Pri väčšine záujemcov už pri prehliadke rozoznáš, či o kúpe nehnuteľnosti budú vážne uvažovať alebo nie. V prípade, že záujemcovia nereagujú dlhšie ako dva dni po prehliadke bez toho, aby ťa o tom informovali vopred, na 99 % už s nimi nepočítajte.
Aby boli obhliadky efektívne a predaj nehnuteľnosti úspešný, je potrebné odpozorovať od záujemcov, čo im na nehnuteľnosti vadí, prípadne čo im chýba. Vďaka takýmto informáciám môžete prispôsobovať ponuku a urýchliť tak predaj.
Záujemca požaduje zľavu
Ak máte veľa záujemcov o obhliadku, ktorí sa navyše vzájomne stretnú vo dverách, na predajnej cene trvajte. Znamená to, že čas, kým nehnuteľnosť niekto kúpi, nebude dlhší než pár dní.
V prípade, že máte menej záujemcov o obhliadku s veľkými časovými odstupmi, je na mieste zvážiť úpravu ceny alebo zľavu pre záujemcu, ak o ňu požiadal. Výška zľavy záleží na tom, koľko záujemcov už bolo na obhliadke, ako dlho je nehnuteľnosť v ponuke a aký je vývoj jej návštevnosti.
Ak záujemcovia na obhliadky vôbec nechodia, je chyba v cene. Prehodnoťte preto jej výšku.
Chcete sa poradiť o predaji Vašej nehnuteľnosti? Kontaktujte nás na podpora@bezmaklerov.sk